Cicle “Un trobada d’estudiants”

Divendres, 29 de setembre, 10:00 hores. Saló d’Actes de l’Edifici Hucha (Calle d’Enmig, 82)

Javier Cercas

Accés gratuït per a grups escolars amb reserva prèvia al telèfon 964 232 551 o en la Casa Abadia de la Fundació Caixa Castelló.

La Fundació Caixa proposa una trobada d’estudiants amb l’escriptor Javier Cercas el divendres, 29 de setembre, a les 10.00 hores del matí a la Sala d’Actes de l’Edifici Hucha de Castelló.

Javier Cercas (Ibahernando, 1962) és escriptor, traductor, periodista i llicenciat en Filologia Hispànica per la Universitat Autònoma de Barcelona. La seua primera obra publicada en 1987 —quan obté plaça com a lector d’espanyol a la Universitat d’Illinois— es denomina El móvil, per la qual rep un bon acolliment per part de la crítica. Ha publicat vuit novel·les més: El inquilino, El vientre de la ballena, Soldados de Salamina, La velocidad de la luz, Anatomía de un instante, Las leyes de la frontera, El impostor i El monarca de las sombras.

La seua obra consta també de dos assajos, L’obra literària de La obra literaria de Gonzalo Suárez i El punto ciego, i de tres volums de caràcter miscel·lani: Una buena temporada, Relatos reales i La verdad de Agamenón. Els seus llibres han sigut traduïts a més de trenta idiomes i han rebut nombrosos premis nacionals i internacionals, tres d’ells al conjunt de la seua obra: el Premi Internazionale del  Salone del Llibre, el Premi FriulAdria, «La storia in un romanzo», en Italia, i el Prix Ulysse en Francia.

Una de les seues obres més famoses va ser Soldados de Salamina (2001), portada al cinema pel director David Trueba en 2003. Per l’obra Anatomía de un instante va ser guardonat amb el Premi Terenci Moix d’Assaig i el Premi Nacional de Narrativa en 2009.

La participació en aquesta trobada és gratuïta i dirigida exclusivament a estudiants. Els centres interessats en l’assistència d’un grup dels seus alumnes, hauran de notificar-ho a la Fundació Caixa Castelló, indicant el nombre de participants, per a realitzar la reserva corresponent fins a completar aforament. La reserva d’assistència a la trobada es realitzarà per rigorós ordre de reserva dels centres. Una vegada completat l’aforament es realitzaran reserves en previsió d’eventuals cancel·lacions. La Fundació Caixa Castelló disposarà del personal i mitjans necessaris per al correcte desenvolupament de l’activitat, encara que declinen qualsevol responsabilitat sobre els alumnes, que hauran d’assistir sota la supervisió d’un representant del centre.

Per a realitzar les reserves, consulta o informació complementària, així com per a reservar l’assistència poden contactar al telèfon 964 232 551, a través del correu electrònic programacion@fundacioncajacastellon.es, o directament en la Casa Abadia de Castelló (Plaça de l’Herba, s/nº, 2ª, enfront de la Llotja del Cànem UJI).