Laboratori de gripaus i colobres

Taller de mediació artística amb Alejandro Ocaña i Antoni Solera

Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló, dimarts a dijous, 2 a 4 d’abril, de 10.30 a 12.00 hores

Deu participants, a partir de deu anys, per dia. Cada participant pot participar un sols dia, amb inscripció prèvia gratuïta ací.  

 

L’exposició ‘Post Lux Tenebras’, de l’artista vila-realense Alejandro Ocaña, és un viatge a través de la foscor. Un recorregut vital que ens obri les portes a la contemplació d’allò que ens incomoda i que, no obstant això, ens atrau. Perquè existeix en la monstruositat de les coses una força invisible que ens espenta a contemplar-les. Potser perquè els monstres som nosaltres. Ens reconeixem en la lletjor d’allò que ens envolta i no podem evitar recrear-nos en la nostra pròpia morbositat.

A través d’un mosaic de cossos estranys entrem en una meditació profunda provocada per l’excés i l’avarícia. Boques dentades amb milers de puntes devoren sense fi la multiplicitat de pecats que configuren el vici de la societat. La gola és l’element central que vertebra aquest viatge; el pecat que dona sentit a les peces i expressions que construeixen les tenebres d’aquesta sala.

La present activitat s’emmarca en les activitats de mediació artística desenvolupades durant les vacances de Pasqua 2024, i es planteja com un laboratori en el qual experimentar a través de l’art alguns dels temes que es troben en l’exposició. Al llarg de tres sessions de treball, del 2 al 4 d’abril, es donarà forma a les pors personals de cadascun dels assistents, públic a partir de deu anys, a través de la creació de diferents personatges monstruosos.

Es tracta de l’oportunitat per a reflexionar sobre els diferents éssers que s’amaguen en qualsevol part de la nostra casa, amagats en els armaris o agotzonats davall dels llits, per a així conéixer-los millor i poder retratar-los en una instal·lació artística i performativa conjunta.

Les peces resultants s’incorporaran a l’exposició, de manera que els visitants podran inserir també en elles les seues pròpies pors durant el mes d’abril, culminant el dia de la clausura amb un acte de conjur creatiu contra les pors personals.