Diumenge, 12 de maig de 2019

“Cicle Castellón en ruta”

Castelló en ruta: “Ruta per Benafigos – l’Ortisella – Mas d’Escrig”

• Senderista
  • Natura
  • Cultural
  • Familiar
Dificultat Moderada. Recorregut circular de 9.5 quilòmetres i 400 metres de desnivell positiu.
Recomanada per a tots els públics. Xiquets majors de 6 anys acostumats a caminar per muntanya.
Recomanacions Roba i calçat esportiu.
Prismàtics.
Aigua i esmorzar.
Desplaçament Vehicles particulars.
Tancament d’inscripcions 10 de maig, divendres, a les 14.00 h. PLACES LIMITADES (confirmar disponibilitat de places amb anterioritat)

√ Punt de trobada: 9.30 hores al Bar de Felipo (prop de l’entrada de Benafigos)

√ Finalització: 14.00 h a la plaça de Benafigos

√ Menjar no inclòs

√ S’inclou segur de responsabilitat civil

Descripció de l’activitat

Recorregut circular jalonat de fonts, que tindrà com a fita principal la visita a la ermita de la Verge de l’Ortisella.

Des de la localitat de Benafigos, per precioses sendes de ferradura, ens dirigirem en primer lloc a la Font de la Solana. Continuant el camí, podrem observar nombrosos exemples de construccions de pedra seca i un magnífic exemplar de carrasca, fins a arribar a l’ermita de la Verge de l’Ortisella que rep el nom del paratge en el qual es troba, la vall de l’Ortisella. L’ermita va ser construïda en 1567 i al llarg de la història ha patit diverses ampliacions i remodelacions, com la construcció de la sagristia en 1853, fins al segle XX en el qual es va construir l’hospederia. L’esplanada enfront de l’ermita està presidida pel tronc buit d’un centenari i colossal om, ja sense vida. Es diu que en el seu interior podien jugar fins a 7 persones, més altra que repartia vi als jugadors.

Continuant la nostra ruta, passarem per la font de el Mes d’Escrig, envoltada de xops, i pel propi Mas d’Escrig, conjunt de cases hui abandonades. Des d’allí remuntarem fins a el morral de la Buitrera per a gaudir de espectaculars panoràmiques que abasten bona part de la província de Castelló, per a després completar el cercle a Benafigos.

En aquesta activitat descobrirem…

• El poble de Benafigos
  • Mes d’Escrig
  • Paisatges i fonts de la vall de l’Ortisella