El Menador acull aquests dies les 120 maquetes presentades al XXIII Concurs Escolar de Maquetes de Gaiata, organitzat per la comissió de Sequiol dins de la programació de la Magdalena 2026. En el certamen han participat 350 alumnes de deu centres educatius de Castelló.

El primer premi ha sigut per a la maqueta «La màgia de la Magdalena», realitzada per Natalia Navarro, Victoria Egeia i Alejandra Gonçalvez, de l’IES Matilde Salvador. L’obra serà reproduïda a escala d’un metre pels artistes gaiaters de Sequiol.

El segon premi ha recaigut en Vera Pérez Vega, del col·legi Madre Vedruna, per «Gaiata dels farols», mentre que el tercer lloc ha sigut per a «Germanor», d’Adrián Tirado Roca i Óscar González Pita, del col·legi Fadrell.