Diumenge, 26 de setembre de 2021

“Cicle Castelló en Ruta”

Ruta per Villahermosa del Río: paratge de la Tosca (barranc del Regajo i riu Montaña)

• Senderista
  • Natura
  • Cultural
  • Familiar
Dificultat
  • Moderada. Recorregut circular de 7 quilòmetres entre el barranc del regrilló i el riu Muntanya.
  • Dificultat mitjana.
  • Desnivell positiu de 300 m.
  • Recomanada per a tots els públics.
  • Xiquets majors de 7 anys i adults acostumats a caminar per la muntanya.
Recomanacions
  • Roba i calçat esportiu, bastons, aigua i esmorzar.
  • Vestit de bany, sandàlies per a l’aigua, tovallola i crema solar.
Desplaçament Vehicles particulars.
Cloenda inscripcions Divendres, 24 de setembre de 2021, a la 13.00 h. PLACES LIMITADES. Consultar abans la disponibilitat.

Preus, duració i punt de trobada

√ Preu: 12 € / persona. Gratis per a menors de 10 anys. (Inclou segurs)

√ Punt de trobada: 10.00 h. PLAZA DE L’ESGLÉSIA A l’ENTRADA DE VILLAHERMOSA DEL RÍO on hi ha lloc per a aparcar. Des del punt de trobada ens desplaçarem amb els vehicles fins al punt d’inici de l’excursió

√ Finalització: 14.00 h. PLAZA DE L’ESGLÉSIA

(*) S’inclou assegurança de responsabilitat civil

Descripció de l’activitat

En aquesta ruta pel barranc del regrilló i el riu Muntanya (afluent del riu Villahermosa), descobrirem un dels espais més bells del municipi, modelat durant milions d’anys.

L’acció de l’aigua, procedent del barranc del regrilló, ha creat un xicotet salt d’aigua i un gorg, coneguda com La Tosca, a l’interior d’una cova natural en la qual es poden observar formacions calcàries d’estalagmites i estalactites.

Un xicotet mirador permet apreciar tota la bellesa de la cova i les capritxoses formacions de roca tosca que donen nom al lloc creades al llarg de milions d’anys, per la qual cosa és un paratge protegit.

Durant la Guerra Civil Espanyola, aquesta cova excepte nombroses vides perquè en ella es van refugiar veïns de les masies de voltant, animals i queviures.

En el tram d’anada, seguirem el recorregut d’una antiga séquia pel que algunes plantes, com l’esbarzer, poden dificultar algun tram. Per això, és convenient portar pantalons llargs, almenys en aquest tram d’uns 300 m. de longitud al llarg del qual també passarem per el balcó de la Penya la Zaica, lloc espectacular amb barana, des d’on contemplar l’impressionant paisatge del riu Muntanya, però que pot causar sensació de vertigen a alguna persona.

Continuarem el recorregut passant per un llogaret i tornant pel riu Villahermosa on trobarem un bonic gorg conegut com “La Palanca”.

En esta actividad descobrirem…

• Paratge de la Tosca
  • Barranc del Regajo
  • Riu Montaña