Bankia i Fundació Caixa Castelló secunden amb 20.000 euros el projecte mediambiental de Societat d’Amics de la Serra Espadà

• L’associació ha estat la seleccionada en la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’
  • L’objectiu de la iniciativa conjunta és donar suport a projectes mediambientals a la província de Castelló compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la naturalesa

Castelló, 12/11/2020. Bankia i Fundació Caixa Castelló secunden amb 20.000 euros el projecte mediambiental de la Societat d’Amics de la Serra Espadà, associació que ha estat seleccionada en la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’, iniciativa llançada el mes de juliol passat amb l’objectiu de donar suport a projectes mediambientals a la província compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la naturalesa.

Aquesta convocatòria va dirigida a recolzar projectes que fomentin la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, marins i d’aigua dolça; que ajudin a reduir i reciclar residus, especialment els plàstics; i que fomentin la innovació tecnològica encaminada a reduir o evitar el mal ambiental. Entre altres aspectes, també s’ha valorat positivament l’impacte en la reducció de petjada de carboni.

La Societat d’Amics de la Serra Espadà habilitarà un espai obert on adquirir i compartir coneixements dels usos i aprofitaments quotidians del suro. Permetrà crear nous objectes i utensilis emprant per a això un material únic per la seva elasticitat, aïllament, lleugeresa i resistència al foc.

El projecte aposta per un desenvolupament local, de manera que siguin els propis habitants del territori els seus veritables agents de canvi, posant en valor els coneixements tradicionals i generant espais de treball col·laboratiu, tot això amb l’objectiu últim de millorar l’estat de conservació del bosc de sureres del Parc Natural de la Serra de *Espadán, que compta amb una gran varietat d’ecosistemes.

El president de Fundació Caixa Castelló, Juan Antonio Llopis, ha assenyalat que “el compromís de la Fundació amb el medi ambient en tota la província sempre ha estat màxim, perquè és un dels nostres fins fundacionals així regulat en els nostres estatuts, donant als entorns naturals com és la Serra de Espadà la importància que es mereix”.

Per part seva, el director corporatiu de la Territorial de Bankia a València i Castelló, Jaime Casas, ha destacat que “des de Bankia volem contribuir al fet que la sortida de l’actual crisi provocada pel Covid-19 sigui el més sostenible possible en termes mediambientals i, per això, estem molt orgullosos de fer costat a associacions castellonenques com la Societat d’*Amics de la Serra Espadà que treballen diàriament per a crear una societat més justa i sostenible”.

Les sol·licituds, que es van presentar de manera online, han estat valorades per un jurat compost per representants de la Fundació Caixa Castelló, de Bankia i d’una assessoria tècnica especialitzada.

Bankia dóna suport a un total de 17 projectes mediambientals en el marc de la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’ que ha posat en marxa al costat de nou de les seves fundacions d’origen entre les quals es troben, Fundació Ávila, Fundació Caixa Segòvia, Fundació Caixa Rioja, Fundació La Caixa de Canàries, Fundació Iluro a Catalunya, Fundació Cajamurcia, Fundació Sa Nostra a Balears i CajaGranada Fundació, a més de Fundació Caixa Castelló. A més, l’entitat financera ha desenvolupat convocatòries mediambientals amb Fundació Bancaixa a la Comunitat Valenciana i amb Fundació Montemadrid, en la Comunitat de Madrid i Castella-la Manxa.