Presentació de llibre

Joan Montañés Xipell: «El viaje circular» a València

Divendres, 25 d’abril, 18:15 hores

Espai Font Primavera de la Fira del Llibre de València (Jardins del Real-Vivers, València)

Entrada lliure fins a completar aforament

 

La Fundación Caja Castellón, en col·laboració amb l’Institut Français de València, presenta la novel·la El viaje circular de Joan Montañés Xipell, en un col·loqui moderat per Alfredo Llopico, tècnic de cultura de la institució castellonenca.

El viaje circular és una sàtira literària que segueix al geògraf francès Jean-Claude Chigot en la seva recerca del centre del món, una tasca enmarcada en les celebracions del Bicentenari de la Revolució Francesa. Després de recórrer els cinc continents sense èxit, l’atzar el porta fins a Almenara, a la província de Castelló, on coneix Virginio Bonet, un octogenari taberner i autoproclamat expert en «mundologia». Junts emprenen una travessia per la província castellonenca, explorant la possibilitat que el centre del món es trobi en aquest enclavament mediterrani.

La novel·la destaca pel seu humor i reflexió, oferint una mirada irònica sobre les grans preguntes de la humanitat.

Joan Montañés Xipell, llicenciat en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Comunicació per la Universitat de València, compta amb més de tres dècades de trajectòria com a vinyetista d’humor polític i cronista cultural en diversos mitjans de la Comunitat Valenciana. En la seva faceta literària, ha publicat el blog Els dies del trencadís, la novel·la La pesta de l’acèndria, l’obra de teatre El concili de l’arròs i l’anecdotari Examen oral d’històries. A més, és cofundador de la revista satírica Gurb.