Presentació de catàleg

Pilar Beltrán i Álvaro de los Ángeles: “Entramats”

Dilluns, 24 de setembre, 19:00 hores. Sala San Miguel (Carrer d’Enmig, 17).

Entrada lliure fins a completar aforament.

El catàleg “Entramats” és una publicació de la Fundació Caixa Castelló i la Diputació de Castelló amb motiu de l’exposició “Entramats” de l’artista Pilar Beltrán (Castelló, 1969) celebrada a la Sala San Miguel de Castelló des del passat 28 d’abril fins al 30 de setembre.

El catàleg presenta textes de Rafael Menezo, Álvaro de los Ángeles, professor de comunicació audiovisual de la Universitat Politècnica de València i crític d’art, i una conversa entre les artistes Mar Arza i Pilar Beltrán en els quals es reflexiona sobre l’exposició “Entramats”, una exposició que s’articula a partir del concepte de teixit, entès no solament en relació al tèxtil i històricament associat a la labor femenina, sinó també com a estructura social, política i afectiva. Per aquesta raò, l’artista Pilar Beltrán planteja el diàleg d’obres recents amb treballs anteriors que, partint d’històries individuals i concretes, qüestionen problemàtiques globals com les condicions laborals, la crisi de refugiats o l’emigració.

Moltes de les obres tenen protagonistes femenines, i és a través de la seua mirada i la seua veu com es va teixint una reflexió en la qual els mateixos gestos de tramar, urdir, cosir, brodar o embastar, es refereixen a la complexa xarxa de relacions que ens emboliquen. Un concepte que pretén impulsar-nos sobretot a seguir tirant del fil i cercar entre els caps per lligar d’unes històries que podrien ser la pròpia.

El treball de l’artista castellonenca Pilar Beltrán està directament condicionat per la relació entre el seu lloc d’origen i el seu lloc de residència. Gran part d’aquest temps Beltrán ha viscut en l’estranger i el fet d’estar lluny de “els seus” ha inspirat treballs que parlen del sentiment de pertinença (a un lloc, a un nucli familiar…) que accentuat per la distància, es converteix en constant reivindicació de la pròpia identitat.