Conversa amb els artistes i presentació de catàleg
Vicent Carda: “La ciutat perduda”
Moisés Mahiques “Del llindar a la clau”
Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló (d’Enmig, 17. Castelló), dimecres, 16 de novembre, 19.30 hores.
Entrada lliure fins a completar aforament
Fundació Caixa Castelló proposa la trobada dels artistes Vicent Carda i Moisès Mahiques amb la finalitat de presentar els catàlegs editats amb motiu de les seves exposicions, a la Sala Sant Miquel de Castelló, durant la temporada 2021-2022.
L’artista Moisés Mahiques (Quatretonda, València, 1976) amb més de vint anys desenvolupant una carrera centrada principalment en el dibuix i la representació del temps-acció a través del cos, va presentar del 16 de setembre al 6 de novembre de 2021 l’exposició Del llindar a la clau, en la qual va reunir una selecció d’obres realitzades durant els últims deu anys, mai exposades anteriorment en la Comunitat Valenciana i un mural-instal·lació produït ex profeso en la pròpia sala.
El conjunt de treballs oferia una visió panoràmica dels temes i qüestions que han influenciat l’obra de Mahiques durant l’última dècada. Una visió autobiogràfica de l’educació i la construcció de la identitat, tant individual com col·lectiva, en una societat marcada per la successió constant de crisis econòmiques i els llenguatges contemporanis de la imatge i la comunicació.
La ciutat perduda, de Vicent Carda era una instal·lació que evocava les pedres, llambordes i maons de sempre pintats en multitud de quadres que mostren la ciutat que creix i es modernitza, la ciutat que observa els seus carrers aixecats en barricades per moviments revolucionaris i revoltes obreres; les mateixes pedres de la destrucció de la guerra, les que obren el cap com les que s’amunteguen donant forma a ruïnes polsoses; el camp de jocs, la zona de pàrquing, la pista de ball i l’escenari per on passa la vida quotidiana.
Vicent Carda va presentar a la Sala San Miguel, del 26 de novembre al 5 de febrer de 2022, pedres i llambordes reals (granit, pinastre), dibuixats o figurats (sabó de fada, carbó de coco), que esgrimien aquesta mateixa condició que exigeix la reconstrucció del paviment temporal que a vegades va ser un pla, un mapa, el terreny de batalla.
En finalitzar el col·loqui l’artista Bertomeu Ferrando realitzarà el seu performance Bertomeu Ferrando: “Escriptura sonora”. L’acció tracta de la construcció aleatòria, amb mitjans simples (en aquest cas amb cordes), d’una escriptura oberta, obrint així les portes a l’extensió del concepte d’escriptura a qualsevol esdeveniment aleatori real. Es tracta de crear in situ una escriptura oberta, i tractar de fer una lectura fonètic-sonora d’aquesta abandonant les paraules i deixant-se portar a un mateix durant la producció de sons, de manera que sigui tot el cos el que gesticuli, cridi i construeixi aquesta composició improvisada, basant-se en l’aleatori, generant així un “concert” que sigui capaç de remoure a l’altre des dels budells del llenguatge.