Cicle Cuencuentahucha d’espectacles teatrals per a públic familiar

Fàbrica de paraules: “Somiant el món”

Divendres, 29 d’octubre, 18.30 hores. Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló (Enmig, 17. Castelló).

 

A vegades, necessitem mirar el món amb ulls de xiquet, i deixar-nos volar. Unes altres, necessitem fer silenci per a escoltar el so profund que brolla de la terra, i algunes vegades tan sols necessitem tancar els ulls i somiar.

Perquè el món està fet de somnis. La tortuga va somiar amb un arbre replet de fruites; la ratapinyada va somiar amb omplir de color l’aire; Yukiyú -el déu del bé- va somiar amb bressolar l’illa amb el cant de les granotes i les dones i els homes van somiar amb viatjar, explorar i volar. Tots ells van omplir el silenci de paraules, i el temps, d’històries plenes de màgia.

Com si d’una nova creació del món es tractara, aquest espectacle es construeix a través d’un conjunt de contes tradicionals que narren l’aparició de l’aigua, l’ascens del sol i la lluna al seu estatge celeste, el naixement de la terra, l’aparició dels animals i la invenció de la paraula -un dels majors dons de la dona i l’home-…

‘Somiant el món’ és un espectacle teatral que investiga i recupera contes de tradició oral de tots els continents. Una proposta que uneix paraula, titella, ombres i música en directe per a aconseguir l’acostament intercultural i la mirada respectuosa cap al qual és diferent a nosaltres.

‘Fàbrica de Paraules’ és una companyia de teatre valenciana en la qual conflueix l’itinerari artístic de diversos professionals que fins hui havien desenvolupat el seu treball en les companyies teatrals ‘Bojos pel teatre’ i ‘Espai Negre’.

Des de la seua creació, l’any 2015, treballa per conjuminar sobre l’escenari titelles i actors, amb un desig clar de promoure un teatre dirigit a la infància el caràcter simbòlic de la qual i evocador permeta el desenvolupament d’imaginaris més oberts i emocionals.

La breu trajectòria de ‘Fàbrica de Paraules’ ve profundament marcada per la cerca d’un llenguatge propi que promoga a través de l’art, la transformació social. Les seues marionetes i escenografies es construeixen a partir d’objectes i materials antics, plagats d’històries personals, recuperats de l’oblit; per a unir-se a actors, músics i construir un tot harmònic, que promoga un canvi en nosaltres mateixos, i en el nostre entorn més immediat.