Vicent Carda: «La ciutat perduda»

Sagristia de la Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló (d’Enmig, 17. Castelló)

Del 26 de novembre al 5 de febrer de 2022. Obert: de dilluns a dissabte, de 17:30 a 20:30 hores, i dissabtes, a més, d’11:30 a 13:30 hores. Festius tancat

Amb la col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló i la Diputació de Castelló

La ciutat perduda és una instal·lació que evoca les pedres, llambordes i rajoles de sempre pintats en multitud de quadres que mostren la ciutat que creix i es modernitza, la ciutat que observa els seus carrers alçats en barricades per moviments revolucionaris i revoltes obreres; són les mateixes pedres de la destrucció de la guerra, les que obrin el cap com les que s’amunteguen donant forma a ruïnes polsoses; són el camp de jocs, la zona de pàrquing, la pista de ball i l’escenari per on passa la vida quotidiana.

Vicent Carda presenta pedres i llambordes reals (granit, pinastre), dibuixats o figurats (sabó de fada, carbó de coco), que esgrimeixen aquesta mateixa condició que exigeix la reconstrucció del paviment temporal que a vegades va ser un pla, un mapa, el terreny de batalla.

Són llambordes reals que impossibiliten que les nostres ciutats, fins i tot les del record, es converteixin en ciutats invisibles. Pedres que recorden la senzillesa del joc en el seu color de guix, en la trama del sambori. Dibuixos que assumeixen el registre, la textura a manera de frottage del calc dels dies. I la part dura, la que fa sòl, una presa de terra directa que configura la quadrícula sobre la qual disposem de les nostres vides nervioses —com va dir Georg Simmel— a les nostres ciutats elèctriques.

Són pedres com nosaltres.

Vicent Carda. Borriana (Castelló), 1962, va estudiar a la Facultat de Belles Arts sant Carles de València. Ha exposat de forma individual a Alacant (Sala Municipal d’Exposicions i Galería Ana Perís). Amsterdam (Ververs Gallery). Borriana (CMC La Mercè). Barcelona (LaGaleriaArt). Castelló de la Plana (Galeria Cànem, Casa de la Cultura i Sala Pictograma). Dénia (Centre d’Art l’Estació), Durfort (Galerie La Courette). Granada (Galería Sandunga). Lugo (Galería Clérigos) Madrid (Galería La factoría del perro verde i Espacio Brut) Reus (Galeria Antoni Pinyol). Toulouse (Galerie Le Confort des Étranges). Tremp (Quiosc Gallery). València (Galería Cuatro). Valladolid (Galería Caracol) i Vila-real (El Convent, espai d’art).

Ha exposat en col·lectives en institucions com l’Auditori de Castelló, Castelló de la Plana. Auditorio de Galicia, Santiago de Compostela. Biblioteca Nacional-Calcografía Nacional, Madrid. Casa das Artes, Vigo. Centre del Carme, València. Cercle de Belles Arts, València. Las Cigarreras Cultura Contemporánea, Alacant. La Cumprativa, Llorenç del Penedès. Museu de Belles Arts de Castelló, Castelló de la Plana. Museu d’Art Modern de Tarragona, Tarragona. Musée Ingres, Montauban (França). Octubre Universitat Jaume I, Castelló de la Plana. Sala San Miguel, Fundació Caixa Castelló. Castelló de la Plana. I altres col·lectives en: Galeria Cànem, Castelló de la Plana. Galería Caracol, Valladolid. Galería Clérigos, Lugo. Galería Delpasaje, Valladolid. Galería Fúcares, Almagro. Griffin Gallery, Londres. Galería pazYcomédias, València. Galería Paral·lel 39, València. Galería Punto, València. Galería Sandunga, Granada. Galeria Sicart, Vilafranca. Gallery Ververs, Amsterdam.

Ha participat a fires d’art contemporani com: ARCO, Estampa, Arte Lisboa i Arte Santander amb la Galeria Cànem. Arte Salamanca i Arte Santander amb la Galería Caracol. Valencia.Art amb la Galería pazYcomedías. Art Fair Contemporary Essen, Alemanya amb la Ververs Gallery.