Inici Mas de Sixto

Mas de Sixto

Situat a la Gran Via de Tárrega Monteblanco de Castelló, el Mas de Sixto és un edifici d’estil modernista que correspon a una casa de camp de la burgesia castellonenca de 1934. Destaca pel seu conjunt de taulelleria modernista. En l’escala principal d’accés les contra petjades de taulells llisos dels graons presenten escenes campestres inspirades en models del segle XVIII que desemboquen en un gran frontal de taulells blaus sobre els quals destaquen un cistell i un gerro en relleu, amb tècnica de corda seca, dels quals sobresurten arracades d’acant, flors i fruits (taronges, llimones, plàtans). Culmina en la part superior amb una sanefa correguda amb arracades en S i caps d’angels alats en el centre dels quals apareix, en cartel·la renaixentista, la inscripció: ANY 1934.

La presència modernista es conserva també en els sòls de rajoles de ciment hidràulic decorades amb policromia i la zona del jardí, que presenta, igualment, bancs i jardineres decorades amb taulells modernistes de corda seca.

Suscríbete a nuestro newsletter

Responsable de los datos: Fundación Caja Castellón | Finalidad: Responder a la solicitud de información o sugerencias realizadas | Legitimación: Tu consentimiento de forma expresa | Destinatario: No se cederán datos a Terceros | Derechos: Tienes derecho al acceso, rectificación, supresión, limitación, portabilidad y olvido, para más información accede a la política de privacidad.

He leído y acepto la Política de Privacidad

Suscribirse al newsletter