Publicacions

Álvaro de los Ángeles

Del 25 de febrer al 16 d'abril de 2022

L'exposició mostrava el treball de l'última etapa del pintor Ramón Roig (Orpesa de la Mar, 1963 – Barcelona, 2016). En aquesta última etapa va abandonar els climes barrocs i va evolucionar cap a una abstracció orgànica minimalista, depurant la forma i l'espai i treballant amb colors essencials, creant obres de «colp visual únic». Es va interessar per la genètica i la biologia molecular. Va treballar assessorat pel gran científic valencià Alfred Giner Sorolla (Vinaròs, 1919-2005), creant metàfores icòniques del destí en "Biotech" i "Suite Genòmica" (2001-2004). Els seus gustos per l'art oriental que es remunta als seus inicis com a artista es van veure renovats per la visita que va realitzar a la Xina en 2006, per a conéixer el país i veure de primera mà als seus artistes xinesos més admirats: Bada Shanren, Shi Tao i Gong Xian, entre altres, en el Museu de Xangai. Va participar en la Xina i Corea del Sud en diverses fires d'art contemporani com KIAF i SIPA 2007, a Seül (Corea), CIGE 2007 a Pequín i Xangai Art Fair 2007 a la Xina.  En 2008, després d'una estada de tres mesos a Pequín, instal·la el seu taller en l'àrea artística de Huantie, molt prop del districte artístic del 798 pekinés. 82 pàgines.

Álvaro de los Ángeles

Antoni Porcar
Cristina Agapito
Jaume García Llorens
Pilar Dolz

Del 10 de març al 30 de maig de 2021

Les olors activen els nostres records, malgrat que no tenim consciència d’aquest fet fins que ens en fan adonar. El sentit de l’olfacte ens guia des del naixement, i és essencial per anar construint uns records olfactius que connecten amb el nostre jo més íntim a mida que anem bastint la nostra memòria olfactiva. Olor de Castelló. Percepcions olfactives de colección olorVISUAL ens vol fer recordar, a través de les olors i de les obres d’art contemporani de la col·lecció, fets que descriuen la història de la ciutat. El projecte expositiu es desenvolupa a partir de quatre cultius –cànem, garrofes, taronges i arròs– per la seva incidència en les transformacions físiques i econòmiques experimentades per Castelló. També se centra en la mar i el port, elements indispensables en la seva història, de la qual veurem seguidament algunes pinzellades. 122 pàgines

Antoni Porcar
Cristina Agapito
Jaume García Llorens
Pilar Dolz

Helio Piñón

Del 26 de novembre al 5 de febrer de 2022

Amb el títol de la mostra Espais públics a la ciutat moderna es proposa un punt de vista que farà canviar a l’espectador la seva apreciació del que mira: en efecte, posant l’accent en “la vida” –no en els edificis- serà més fàcil que apreciï la mera existència d’espais per a la convivència, fins i tot, la qualitat d’aquests, més enllà dels tòpics amb què la insensibilitat de ciutadans i crítics acostuma a liquidar episodis urbans d’interès: “blocs de ciment”. 138 pàgines.

Helio Piñón

Ricardo Forriols

Del 26 de novembre al 5 de febrer de 2022

La ciutat perdudaés el catàleg de la instal·lació, presentada en la sagristia de la Sala Sant Miquel de Castelló, del 26 de novembre de 2021 al 5 de febrer de 2022, per l'artista Vicent Carda, que evocava les pedres, llambordes i rajoles de sempre pintats en multitud de quadres que mostren la ciutat que creix i es modernitza, la ciutat que observa els seus carrers alçats en barricades per moviments revolucionaris i revoltes obreres; són les mateixes pedres de la destrucció de la guerra, les que obrin el cap com les que s'amunteguen donant forma a ruïnes polsoses; són el camp de jocs, la zona de pàrquing, la pista de ball i l'escenari per on passa la vida quotidiana. 50 pàgines.

Ricardo Forriols

Álvaro Terrones

VII Jornades de Performance Fundació Caixa Castelló

Realitzades a la Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló, el divendres i dissabte, 11 i 12 de juny de 2021 con la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Deportes de la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló. Van ser coordinades por l'artista Álvaro Terrones i el gestor cultural Alfredo Llopico.

Álvaro Terrones

Eduardo García Nieto
Joanma Menero

Del 16 de setembre al 6 de novembre de 2021

L'artista Moisés Mahiques (Quatretonda, València, 1976) amb més de vint anys desenvolupant una carrera centrada principalment en el dibuix i la representació del temps-acció a través del cos, inaugura la temporada 2021-2022 de la Sala Sant Miquel de la Fundació Caixa Castelló. L’exposició Del llindar a la clau, que es podrà visitar fins al 6 de novembre, reuneix una selecció d’obres realitzades durant els últims deu anys, mai exposades anteriorment a la Comunitat Valenciana i un mural / instal·lació produïda expressament en la mateixa sala. El conjunt de treballs ofereix una visió panoràmica dels temes i qüestions que han influenciat l’obra de Mahiques durant l’última dècada. Una visió autobiogràfica de l’educació i la construcció de la identitat, tant individual com col·lectiva, en una societat marcada per la successió constant de crisis econòmiques i els llenguatges contemporanis de la imatge i la comunicació. 140 pàgines.

Eduardo García Nieto
Joanma Menero

Julio Vives Chillida

del 24 de setembre 2021 al 6 de febrer de 2022

«Moble corbat valencià (1900-1936)» és una exposició sobre mobiliari fabricat a València amb la tècnica de la fusta corbada prèviament calfada al vapor. Aquesta tècnica, desenvolupada per Michael Thonet i els seus fills (Germans Thonet) a Viena durant el segle XIX, va tindre una gran acceptació en tota Europa i especialment a València a causa de les relacions comercials amb Àustria-Hongria i va influir positivament en la industrialització del nostre país i en el disseny de moble en aquells anys. 48 pàgines

Julio Vives Chillida

Geles Mit
Rosa Olivares
Paper 15 euros + gastos de envío

Del 9 de juny al 30 de juliol de 2021

Es tracta d'un llibre de pensaments i emocions que recorre diversos capítols temàtics que van del particular al general, utilitzant els recursos gràfics, les fotografies i els textos per a configurar un relat, una seqüència, una escenografia visual on l'impacte de les coses et deixa sense alé, expectant i observador: unes vegades gelada com el fred gèlid, altres vegades meravellat pel seu impacte. L'artista castellonenca Gels Mit es defineix a si mateixa com a “fotògrafa, dissenyadora, escriptora… No sóc res, un ésser humà connectant extrems d'una mateixa línia”. La seua obra explora diverses estratègies narratives i aborda la relació entre imatges i paraules, perquè el seu interés pel llenguatge i la participació del text escrit en el visual són l'eix del seu treball fotogràfic des de fa diversos anys. Un àmbit que ha desenvolupat també en diversos assajos sobre aquesta relació d'imatge-text. 96 pàgines

Geles Mit
Rosa Olivares
Paper 15 euros + gastos de envío

Felipe Garín
Juan Bautista Peiró

Del 30 de novembre al 23 de gener de 2021

Des de la seva creació en l’última dècada del segle XX, la col·lecció artística de la Universitat Politècnica de València ha anat creixent de manera exponencial, fins a arribar als nostres dies amb un corpus que supera els tres milers d’obres. Compta amb rellevants peces d’art contemporani, de creació pictòrica, escultòrica, obra gràfica i fotografia, estant situades als campus de Vera, Gandia i Alcoi. La seva conformació s’ha realitzat a través de diferents fonts d’origen com a donacions, adquisicions i obres en dipòsit. Es tracta sens dubte, d’un corpus significatiu de peces rellevants en el context de les col·leccions museístiques pertanyents a les Universitats Espanyoles. 60 pàgines

Felipe Garín
Juan Bautista Peiró

Paper esgotat

Sinopsi

El retaule ceràmic de l'Alcora “La Verge del Pilar entre Sant Jaume i Sant Pasqual”, és considerada una de les produccions de taulelleria més interessants de quantes van eixir dels forns de la Real Fàbrica de Ceràmica de l'Alcora. Aquesta factoria, fundada pel nové Conde d'Aranda en 1727 va permetre que la ceràmica castellonenca entrara en el món de el art més refinat i àulic.

Paper esgotat
PDF 0.00 €

Si està interessat a adquirir alguna de les publicacions en format paper, pot contactar amb la Fundació Caixa Castelló a través del formulari de contacte (Activitats Culturals)

Suscríbete a nuestro newsletter

Responsable de los datos: Fundación Caja Castellón | Finalidad: Responder a la solicitud de información o sugerencias realizadas | Legitimación: Tu consentimiento de forma expresa | Destinatario: No se cederán datos a Terceros | Derechos: Tienes derecho al acceso, rectificación, supresión, limitación, portabilidad y olvido, para más información accede a la política de privacidad.
    He leído y acepto la Política de Privacidad

Suscribirse al newsletter