Publicacions

Julio Vives Chillida

del 24 de setembre 2021 al 6 de febrer de 2022

«Moble corbat valencià (1900-1936)» és una exposició sobre mobiliari fabricat a València amb la tècnica de la fusta corbada prèviament calfada al vapor. Aquesta tècnica, desenvolupada per Michael Thonet i els seus fills (Germans Thonet) a Viena durant el segle XIX, va tindre una gran acceptació en tota Europa i especialment a València a causa de les relacions comercials amb Àustria-Hongria i va influir positivament en la industrialització del nostre país i en el disseny de moble en aquells anys. 48 pàgines

Julio Vives Chillida

Geles Mit
Rosa Olivares
Paper 15 euros + gastos de envío

Del 9 de juny al 30 de juliol de 2021

Es tracta d'un llibre de pensaments i emocions que recorre diversos capítols temàtics que van del particular al general, utilitzant els recursos gràfics, les fotografies i els textos per a configurar un relat, una seqüència, una escenografia visual on l'impacte de les coses et deixa sense alé, expectant i observador: unes vegades gelada com el fred gèlid, altres vegades meravellat pel seu impacte. L'artista castellonenca Gels Mit es defineix a si mateixa com a “fotògrafa, dissenyadora, escriptora… No sóc res, un ésser humà connectant extrems d'una mateixa línia”. La seua obra explora diverses estratègies narratives i aborda la relació entre imatges i paraules, perquè el seu interés pel llenguatge i la participació del text escrit en el visual són l'eix del seu treball fotogràfic des de fa diversos anys. Un àmbit que ha desenvolupat també en diversos assajos sobre aquesta relació d'imatge-text. 96 pàgines

Geles Mit
Rosa Olivares
Paper 15 euros + gastos de envío

Felipe Garín
Juan Bautista Peiró

Del 30 de novembre al 23 de gener de 2021

Des de la seva creació en l’última dècada del segle XX, la col·lecció artística de la Universitat Politècnica de València ha anat creixent de manera exponencial, fins a arribar als nostres dies amb un corpus que supera els tres milers d’obres. Compta amb rellevants peces d’art contemporani, de creació pictòrica, escultòrica, obra gràfica i fotografia, estant situades als campus de Vera, Gandia i Alcoi. La seva conformació s’ha realitzat a través de diferents fonts d’origen com a donacions, adquisicions i obres en dipòsit. Es tracta sens dubte, d’un corpus significatiu de peces rellevants en el context de les col·leccions museístiques pertanyents a les Universitats Espanyoles. 60 pàgines

Felipe Garín
Juan Bautista Peiró

Sinopsi

El retaule ceràmic de l'Alcora “La Verge del Pilar entre Sant Jaume i Sant Pasqual”, és considerada una de les produccions de taulelleria més interessants de quantes van eixir dels forns de la Real Fàbrica de Ceràmica de l'Alcora. Aquesta factoria, fundada pel nové Conde d'Aranda en 1727 va permetre que la ceràmica castellonenca entrara en el món de el art més refinat i àulic.

Alex Francés
Johanna Caplliure
Verònica Ruiz

Del 18 de setembre al 7 de novembre de 2020

“Mares i filles” és una sèrie de retrats fotogràfics i vídeo de dones d’edat avançada, entre els setanta i els noranta anys, retrats com a dones, mares i filles d’una generació de lluitadores en un entorn difícil per a la dona, que es mereixen un espai de representació que suposen un reconeixement de la seva lluita vital. El projecte, es completa amb la projecció dels vídeos “Retrato Invertido” i “Paqui, Teodora i Pilar”. Alex Francés (València, 1962) analitza el cos com a punt de partida per a la reflexió i la pròpia història personal així com la seva dimensió social i política. En l’obra d’Alex Francés, que utilitza principalment la fotografia i el vídeo com a mitjans d’expressió, és imprescindible l’experiència i la implicació de l’espectador en la seva contemplació ja que no sols documenta les accions que presenta sinó que compta les vivències contingudes en elles.

Alex Francés
Johanna Caplliure
Verònica Ruiz

Mar Arza
Pilar Dolz

Del 20 de maig al 19 de juny de 2016

Mar Arza (Castelló de la Plana, 1976), viu i treballa a Barcelona. L'exposició, organitzada amb motiu del XIX cicle “Música i paraula”de la 'Societat Cultural Amics de la Vall' al Centre Cultural Palau de Vivel en col·laboració amb la Fundació Caixa Castelló, mostrava una àmplia selecció de treballs, molt particulars, realitzats entre 2004 i 2011. Es tractava d'obres, agrupades en sèries, amb la particularitat de reflexionar al voltant del fet escrit des de diferents vessants: com a fet comunicatiu més enllà de la seva llegibilitat, com a resta o traça humana que perdura, i com a preocupació latent en l'entramat cultural actual.

Mar Arza
Pilar Dolz

José Luis Clemente

Del 18 de febrer al 9 d'abril de 2016

La tercera edició del Projecte 3 CMCV, al fil del centenari de la publicació de la “Metamorfosi” de Franz Kafka titulada ‘Art i Metamorfosi’ es va poder veure a la Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló. En ella els joves artistes emergents Daniel Jordán, Hugo Martínez-Tormo i Alejandra de la Torre van presentar tres propostes multidisciplinàries que reflexionaven sobre la idea de la transformació de l'obra d'art i del propi artista. 64 págines.

José Luis Clemente

David Trujillo
José Luis Pérez Pont
Pablo Bellot

Del 13 de febrer al 14 de març de 2015

La convocatòria pública per a la difusió d'artistes emergents Projecte-3CMCV girava entorn del tema “La finestra indiscreta”. Els projectes triats giraven entorn de el  homenatge especial que David Trujillo va realitzar del director americà Alfred Hitchcock amb “La dictadura de la mirada” centrant-se en el voyeurisme innat en cadascun de nosaltres, passant per la indefinició actual entre el públic i el privat que presentava Sergio Luna i Yasmina Morán amb “Out of focus” i finalment Pablo Bellot, amb el projecte “Una cosa dramàticament diferent” comminant a reflexionar sobre la saturació d'imatges a les quals li espectador ha d'enfrontar-se constantment. 56 pàgines.

David Trujillo
José Luis Pérez Pont
Pablo Bellot

Alejandro Mañas
Irene Gras

Del 16 de febrer a l'1 d'abril de 2017

El projecte 'L'antesla' de l'artista castellonenc Alejandro Mañas, un site specific art per a l'antiga Sagristia i Capella de la Comunió i avui part de l'espai expositiu de la Sala San Miguel. Alejandro Mañas destaca en el seu treball per l'estudi de la mística, el silenci, l'espiritualitat o l'èxtasi en l'art. Alejandro Mañas és l'artista conceptual i altres vegades minimalista, qui a través d'aquests ens fa reflexionar entorn de temes avui oblidats en la nostra societat, el cultiu de la interioritat. Aquest projecte organitzat per la Fundació Caixa Castelló en col·laboració de la Diputació de Castelló, aprofundeix en un espai que recuperava la seva magnitud espiritual per a la ciutat de Castelló. També ens permet constatar la coherència amb què l'artista ha anat desenvolupant la seva obra en aquests últims anys i la seva projecció en l'àmbit de l'art contemporani.

Alejandro Mañas
Irene Gras

Juan Manuel Bonet

Del 2 d'abril al 10 de juny de 2015

L'exposició, organitzada per la Fundació Caixa Castelló, al costat del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la Diputació de Castelló com a homenatge a la trajectòria artística de la galeria castellonenca, representa una vida amb l'art, la que la seva ànima màter Pilar Dolz, al costat de Rafael Menezo, han impulsat en la Galeria Cànem de Castelló, sent mereixedors de ser considerats els galeristes castellonencs de referència. Va ser també un nou reconeixement al paper rellevant que representen en el món de l'art de la nostra ciutat, on són un dels agents catalitzadors de l'avantguarda creativa. Per això cal destacar, com evidencien els treballs exposats, la importància que la Galeria Cànem té en la carrera de moltíssims artistes, tant de Castelló, com de fora de la nostra província. Perquè Cànem ha estat un peça clau per la seva capacitat al llarg d'aquests quaranta anys a l'hora d'acompanyar, guiar i complementar als artistes en el desenvolupament de la seva carrera, alhora que ha contribuït a posen en valor les seves obres, a projectar-los i promoure les seves trajectòries connectant-los amb la societat.

Juan Manuel Bonet
PDF 0.00 €

Si està interessat a adquirir alguna de les publicacions en format paper, pot contactar amb la Fundació Caixa Castelló a través del formulari de contacte (Activitats Culturals)

Suscríbete a nuestro newsletter

Responsable de los datos: Fundación Caja Castellón | Finalidad: Responder a la solicitud de información o sugerencias realizadas | Legitimación: Tu consentimiento de forma expresa | Destinatario: No se cederán datos a Terceros | Derechos: Tienes derecho al acceso, rectificación, supresión, limitación, portabilidad y olvido, para más información accede a la política de privacidad.
    He leído y acepto la Política de Privacidad

Suscribirse al newsletter