Diumenge, 27 de setembre

• Cultural
  • Familiar
Dificultat
  • Moderada. Recorregut circular de 7,6 quilòmetres i 250 metres de desnivell.
  • Recomanada per a tots els públics.
  • Xiquets a partir de 7 anys acostumats a caminar per muntanya.
Recomanacions
  • Roba i calçat esportiu.
  • Aigua i esmorzar.
  • Bastons.
Desplaçament Vehicles particulars.
Tancament d’inscripcions
  • Divendres, 25 de setembre de 2020, a la 13.00 h.
  • PLACES LIMITADES. Consultar abans la disponibilitat.

Preus, duració i punt de trobada

√ Punt de trobada: 10.00 h.  FORCALL (Plaça Major, enfront de l’Ajuntament)

√ Finalització: 14.00 h. Plaça Major

√ Menjar no inclòs

√ S’inclou assegurança de responsabilitat civil

Descripció de l’activitat

La Mola de la Vila de Forcall, va ser declarada Paratge Natural Municipal l’any 2005. El seu cim de Sant Marc, amb 946 m d’altitud, sobre la confluència dels rius Bergants, Caldes i Cantavieja, constitueix un mirador privilegiat sobre la comarca dels Ports.

Iniciarem la ruta per el “Camí de la Dula”, a través d’un terreny comunal on pasturava el bestiar dels veïns del poble.

Posteriorment, la ruta transcorrerà entre vertiginosos penya-segats en els quals s’han format diverses cavitats que visitarem, com la cova de la Carn i la balma del Corral, llarg abric per a guardar el bestiar, de més de 100 m. de longitud i tancat per un llarg mur de pedra seca.

En un paisatge de pinedes de pi negre i pi blanc, amb taques disperses de carrasques, roures, ginebres i savines, descobrirem diversos elements de arquitectura de pedra seca; la “bassa de la Mola”, on es recollia l’aigua que era utilitzada per a regar i proveir d’aigua a les masies, i l’abric de la Mola de Sant Marc que ens traslladarà a èpoques dels nostres avantpassats prehistòrics quan confeccionaven les eines de sílex.

Ja en el cim de Sant Marc, trobarem el “Peiró de Sant Marc”, al qual pugen els veïns de Forcall durant la rogació per a demanar bones collites i aigua. De retorn al poble, podrem visitar la nevera urbana on els habitants de Forcall emmagatzemaven el gel per al seu consum durant els mesos estivals.

En aquesta activitat descobrirem…

• Paratge Natural Municipal de la Mola de la Vila
  • Cova de la Carn i la balma del Corral
  • Arquitectura de pedra seca