La Fundació Caixa Castelló, en col·laboració amb la Diputació de Castelló, ha mostrat des del passat 26 de gener l’exposició RED*ON TOY*S, una mostra resultat de la intersecció d’Art, Toys i Artoys en la Col·lecció de Juan Redón, l’arquitecte i col·leccionista valencià resident a Detroit.

A l’interior de la sala San Miguel es pot gaudir de  interessants obres de Antonio Saura i Eduardo Arroyo al costat de figures de plàstic de Mickey Mouse o Batman; Artoys de Kaws, Ron English o Kozick, envoltats per fotos de Liliana Porter, Lionel Bayol-Thémines o d’Eugenio Vizuete.

Des de la inauguració la mostra ha rebut més de 17000 visitants, xifra rècord a la Sala San Miguel a dia d’avui. Estava previst romandre oberta al públic fins al 31 de març, però a causa de la gran acceptació que ha rebut aquesta exposició innovadora, fora del comú i per a tots els públics, que ha despertat un enorme interès en el públic castellonenc, es perllongarà una setmana més, fins al dia 7 d’abril.

Açò demostra que apostar per exposicions amb temàtiques noves no té per què ser una barrera a Castelló. Com diu José Quereda Sala, president en funcions de la Fundació Caixa Castelló, “no puc menys que rendir tribut d’agraïment a la generositat de Juan Redón per acceptar la invitació cursada des de la Fundació per a mostrar la seua excepcional col·lecció de Artoys i a la Excma Diputació Provincial per la col·laboració prestada per a fer possible que aquesta interessant mostra de l’art pop postmodernista haja arribat a la societat castellonenca. I a més a més davant l’enorme repercussió que aquesta aposta de renovació dels llenguatges artístics, mostrada en la Sala San Miguel, ha tingut tant en públic com en mitjans de comunicació”.

Per al vicepresident primer de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, “són unes dades molt satisfactòries, que demostren una vegada més que la qualitat de les propostes culturals reben el respatler del públic de Castelló. Per al Govern Provincial és un honor poder contribuir a enriquir amb aquest tipus de propostes l’oferta cultural de la capital de la província”.

Juan Redón afig que “la Sala San Miguel de Castelló ha sigut la plataforma de llançament per a donar a conèixer una col·lecció insòlita i multidisciplinària que espera poder mostrar en altres sales d’exposició i agraeix a la Fundació que haja mostrat interès per ser pionera i apostar per aquests llenguatges de l’art actual.”