Diumenge, 14 d’abril de 2019

“Cicle Castelló en ruta”

Castelló en ruta: “Ruta per Bejís: Barranc Resiner – Ombria dels Tajos – Peñaescabia”

• Senderista
  • Natura
  • Cultural
  • Familiar
Dificultat
  • Moderada. Recorregut circular d’11,5 quilòmetres amb punt culminant en Peñaescabia.
  • Desnivell positiu 450 m.
  • Recomanada per a tots els públics.
  • Xiquets a partir de 8 anys, acostumats a caminar per muntanya.
Recomanacions
  • Roba i calçat esportiu.
  • Aigua i esmorzar.
Desplaçament Cotxes particulars.
Tancament d’inscripcions 12 d’abril, divendres, a la 13.00 hores. PLACES LIMITADES (confirmar disponibilitat de places amb anterioritat).

√ Punt de trobada: 9.30 hores en la font dels Cloticos

Finalització: 14.30 hores a la Casa Forestal

Menjar no inclòs

S’inclou segur de responsabilitat civil

Ruta circular en la que recorrerem el Paratge Natural Municipal de Peñaescabia, en la comarca de l’Alt Palànciaparatge d’alt interés botànic i paisatgístic.

Partint de la casa forestal situada al costat del camí que condueix al naixement del Palància, prompte ens endinsarem en el recòndit barranc del resiner entre un espés bosc i vegetació de ribera.  Després de remuntar aquest barranc, arribarem a l’Ombria dels Talls, amb pinedes de pi negre en els quals s’entremesclen teixos, savines, ginebres, carrasques, aurons, etc.

Arribant a l’alt de Peñaescabia i al punt geodèsic que la precedeix, podrem veure trinxeres de la Guerra Civil Espanyola. Ja en el cim (1.331 metres), podrem contemplar una meravellosa panoràmica que abasta municipis de Terol, València i Castelló, reconeixent molts dels seus pobles, paratges i muntanyes.

Finalment, baixarem fins al punt d’eixida per una ben traçada senda que en continu zig-zag ens farà el desnivell més suportable.

En aquesta activitat descobrirem…

• Patrimoni natural de Begís
  • Paisatges de l’Alt Palància
  • Flora i fauna de l’interior castellonenc