Cicle “Cuencuentahucha”

Mira Rosana: “Peus: passet a passet”

Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló (carrer d’Enmig, 17. Castelló). Entrada libre fins a completar aforament

Divendres, 13 d’abril, 18:30 hores

Rosana Mira és cofundadora de la Companyia Engrata Teatre. Després de quasi 18 anys de marxa i experiència en aquesta companyia dedicada especialment  a la infància, ha iniciat el seu camí en solitari, absorbint l’especialitat en Primera Infància (de 0 a 3 anys) i del Cicle d’Educació Infantil (de 3 a 6 anys). Així mateix està especialitzada en el món meravellós i fascinant de la dona, i especialment de les mares, amb espectacles i tallers pensats des d’elles i per a elles.

El principal objectiu de Mira Rosana és l’entreteniment, però també el fet de mostrar i ensenyar valors i d’aportar una educació emocional, ja que és de gran rellevància el promoure el desenvolupament emocional de xiquetes i xiquets mitjançant jocs i activitats.

Entre els seus espectacles destaca PEUS: passet a passet, una obra bàsicament en clau de clown, amb llenguatge gestual i musical, dedicada infància a partir dels 3 anys, on el teatre es combina amb la dansa, acostant als més xicotets a les arts escèniques a través de jocs, música i ritme.

Així, la protagonista, la pallassa Pupetes, encarnarà el paper d’una xiqueta a la qual les seues sabates velles se li han quedat menudes i li fan mal, per la qual cosa necessitarà d’uns nous adequats per a ella. Són les sabates que ha utilitzat fins ara, tan còmodes, però en créixer ha arribat l’hora de trobar uns nous, apropiats per a ella. D’aquesta forma, la música i el ritme seran els acompanyants de Pupetes en un llarg camí de descobriments que la portaran a, sense voler-ho, moure els seus peus, però també a acceptar que es va fent major i ha de ser independent i autònoma.

• Espectacle teatral per a xiquets a partir de 3 anys.
  • La Fundació Caixa Castelló disposarà del personal necessari per a atendre les necessitats de tots els assistents. El públic adult, pares i acompanyants dels menors, no accedirà a la sala si l’aforament (180 espectadors aproximadament) no ho permet. Excepcionalment, i per a casos especials de menors de 3 anys, es permetrà l’accés d’un adult per a la seua atenció.
  • En el  moment d’accés a la Sala San Miguel el personal de la Fundació Caixa Castelló lliurarà als pares una identificació personalitzada del menor que accedeix a l’espai per a permetre la localització en cas que el menor desitge eixir de la Sala.
  • No es permet menjar, ni beure a la Sala. Una vegada començat l’espectacle no es permetrà l’accés a la sala i es requereix silenci per a evitar molestar al públic que gaudeix de l’espectacle.
  • L’espectacle té una durada estimada de 50 minuts.