Cicle d’espectacles de teatre per a joves “Cuencuentahucha”

La Mar de Marionetas: “La Cenicienta en tiempos de Velázquez”

Divendres, 13 de novembre, 18.30 hores. Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló.

Entrada lliure fins a completar aforament. Reserva gratuïta d’assistència en cultura@fundacioncajacastellon.es o al telèfon 964232551. Ús obligatori de màscara i compliment de protocols de seguretat en sala.

Organitzat per la Fundació Caixa Castelló amb motiu de la celebració del Día Internacional dels Museus a Castelló.

“La Cenicienta en tiempos de Velázquez” és un espectacle preciosista per a públic familiar. El major atractiu per al públic jove el suposa el ritme i la senzilla, i alhora coneguda trama, mentre que els majors gaudiran de la bellesa plàstica i del record d’una època de Velázquez: el temps de “Les Menines”.

Es tracta d’una Ventafocs espanyola situada en el temps de Velázquez, amb una ambientació musical i estètica de l’època que dóna peu a una interessant caracterització del personatge. La música enriqueix l’experiència del teatre de marionetes. Els temes clàssics del Barroc primerenc espanyol, les cançons que hauria escoltat Velázquez mentre pintava el seu quadre més emblemàtic formen la banda sonora d’aquest emotiu  i divertit espectacle. A més, la taula on es desenvolupa l’espectacle és una gran falda de “Menina” giratòria que amb el seu moviment dóna lloc a diverses escenografies. D’altra banda l’actriu-marionetista forma també part de la història prenent, en diverses ocasions, contacte directe amb el públic.

L’espectacle, en directe, possibilita l’adaptació a tota mena de públic infantil, de 4 a 12 anys i adults, ja que d’ell es poden extraure lectures molt diferents. Es tracta doncs d’una història clàssica adaptada a les necessitats del públic contemporani que en el cas dels més joves permet la comprensió del món i la seua posició en ell.

«La Mar de Marionetas» naix en 1997 com a continuació de la trajectòria professional iniciada en 1981 per la marionetista Marta Bautista. Baptista, amb formació internacional, ha dirigit i produït diversos treballs per a l’àmbit de la televisió, destacant «Les aventures de Bor» realitzada amb l’afany d’acostar el teatre al gran públic.

L’objectiu de “La Mar de Marionetes” és conjuminar en un espectacle el gaudi i enteniment de  la música, el gust per la  cultura clàssica a través dels seus mites, el cultiu de la sensibilitat per les obres d’art de grans pintors i escultors i la posada en escena amb teatre de marionetes, que compta amb un llenguatge teatral propi, ple de llicències i simbolisme sent, al mateix temps, desenfadat i còmic. El treball de la companyia abasta des d’espectacles de gran format, com l’òpera “Orfeu i Eurídice”, a altres unipersonals, com a “Ratolí de Biblioteca”. Les últimes produccions de la companyia tenen com a protagonista indiscutible a la música en directe. En els últims anys ha desenvolupat diversos projectes per encàrrec de diferents Museus a nivell nacional, com El Guggenheim, El temple de Debod, o la Subdirecció General de Museus de la Comunitat de Madrid, per al Museu Picasso o l’Expo Zaragoza 2008, entre altres.

Les gires internacionals dels últims anys (Guinea Bissau, el Brasil, el Marroc, Itàlia, Bulgària i Grècia) han donat a la companyia una perspectiva  molt més àmplia i enriquidora i ha reforçat les seues troballes en la cerca constant d’un estil propi, una empremta singular com a creadors.