Fernando Marco y Gerard Nieto Organ Trio: “Jazz en San Miguel”

Dijous, 6 de maig de 2021. Sala San Miguel de la  Fundació Caixa Castelló (Carrer d’Enmig, 17. Castelló)

Màster Class, 18.30 hores. Concert, 19:30 hores

Entrada gratuïta amb reserva prèvia en cultura@fundacioncajacastellon.es · Informació al telèfon 964 232 551

Ús obligatori de màscara i compliment de protocols de seguretat en sala

En aquest concert, el guitarrista castellonenc farà un repàs pel repertori de un dels millors guitarristes de la història del jazz, Wes Montgomery. Acompanyant-li al piano en format d’òrgan Hammond estarà un altre gran músic, Gerard Nieto. El públic podrà gaudir del so més pur del jazz fusionat a la perfecció en el binomi guitarra-Hammond.

Una hora abans del concert, a les 18.30 hores s’impartirà una Màster Class per a explicar stàndards de jazz i conceptes clau per a tocar en grup als interessats a assistir.

Components del grup:
Fernando Marco: Guitarra
Gerard Nieto: Òrgan Hammond
Roger Gutiérrez: Bateria

Fernando Marco, és guitarrista, compositor, arranjador i productor. Es dedica d’una manera professional al món de la música, i més en concret el jazz, des de fa més de 30 anys. Naix a Castelló en 1953. Estudia a la Aula de Música Moderna i Jazz de Barcelona i posteriorment es llicencia en Jazz a l’Escola Superior de Música de Barcelona (*ESMUC).

Amplia estudis de guitarra amb Joe Pass, i harmonia amb Richie Beirach. Ha actuat amb Louis Stewart, Tete Montoliu, Charles McPherson, Lou Bennett, Eddie Palmieri, Peter Bernstein, Eric Alexander i un llarg etcètera de músics nacionals i internacionals, a més de liderar el seu propi grup. Fundador i actual director de la Escola de Música Taller 3, on imparteix classes de guitarra, harmonia i arranjaments. Gestiona l’empresa discogràfica Blau Rècords, dedicada a la música jazz, i que inclou treballs de Scott Hamilton, Louis Stewart, Peter King, i altres músics.

Gerard Nieto, virtuós pianista i amant de l’òrgan Hammond posseeix el títol Superior en Jazz per l’Escola Superior de Música de Catalunya, Grau Superior de Piano pel Conservatori del Liceu de Barcelona. Diplomat en Magisteri Musical per la Universitat Autònoma de Barcelona. Pianista de l’orquestra de jazz La Vella Dixieland des de 2001. També és pianista i director de la Big band Jazz Maresme. Col·labora habitualment amb destacats artistes de jazz nacionals i internacionals: Scott Hamilton, Charmin Michelle, Harry Allen, Grant Stewart, Leroy Jones, Wendell Brunious, Ken Peplowsky, Bob Sands, Toni Solà, Josep Maria Farràs, Dani Alonso i Marian Barahona, entre altres.