Publicacions

Pilar Dolz

Del 20 de maig al 19 de juny de 2016

Mar Arza (Castelló de la Plana, 1976), viu i treballa a Barcelona. L'exposició, organitzada amb motiu del XIX cicle “Música i paraula”de la 'Societat Cultural Amics de la Vall' al Centre Cultural Palau de Vivel en col·laboració amb la Fundació Caixa Castelló, mostrava una àmplia selecció de treballs, molt particulars, realitzats entre 2004 i 2011. Es tractava d'obres, agrupades en sèries, amb la particularitat de reflexionar al voltant del fet escrit des de diferents vessants: com a fet comunicatiu més enllà de la seva llegibilitat, com a resta o traça humana que perdura, i com a preocupació latent en l'entramat cultural actual.

Pilar Dolz

José Luis Clemente

Del 18 de febrer al 9 d'abril de 2016

La tercera edició del Projecte 3 CMCV, al fil del centenari de la publicació de la “Metamorfosi” de Franz Kafka titulada ‘Art i Metamorfosi’ es va poder veure a la Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló. En ella els joves artistes emergents Daniel Jordán, Hugo Martínez-Tormo i Alejandra de la Torre van presentar tres propostes multidisciplinàries que reflexionaven sobre la idea de la transformació de l'obra d'art i del propi artista. 64 págines.

José Luis Clemente

David Trujillo
José Luis Pérez Pont
Pablo Bellot

Del 13 de febrer al 14 de març de 2015

La convocatòria pública per a la difusió d'artistes emergents Projecte-3CMCV girava entorn del tema “La finestra indiscreta”. Els projectes triats giraven entorn de el  homenatge especial que David Trujillo va realitzar del director americà Alfred Hitchcock amb “La dictadura de la mirada” centrant-se en el voyeurisme innat en cadascun de nosaltres, passant per la indefinició actual entre el públic i el privat que presentava Sergio Luna i Yasmina Morán amb “Out of focus” i finalment Pablo Bellot, amb el projecte “Una cosa dramàticament diferent” comminant a reflexionar sobre la saturació d'imatges a les quals li espectador ha d'enfrontar-se constantment. 56 pàgines.

David Trujillo
José Luis Pérez Pont
Pablo Bellot

Alejandro Mañas
Irene Gras

Del 16 de febrer a l'1 d'abril de 2017

El projecte 'L'antesla' de l'artista castellonenc Alejandro Mañas, un site specific art per a l'antiga Sagristia i Capella de la Comunió i avui part de l'espai expositiu de la Sala San Miguel. Alejandro Mañas destaca en el seu treball per l'estudi de la mística, el silenci, l'espiritualitat o l'èxtasi en l'art. Alejandro Mañas és l'artista conceptual i altres vegades minimalista, qui a través d'aquests ens fa reflexionar entorn de temes avui oblidats en la nostra societat, el cultiu de la interioritat. Aquest projecte organitzat per la Fundació Caixa Castelló en col·laboració de la Diputació de Castelló, aprofundeix en un espai que recuperava la seva magnitud espiritual per a la ciutat de Castelló. També ens permet constatar la coherència amb què l'artista ha anat desenvolupant la seva obra en aquests últims anys i la seva projecció en l'àmbit de l'art contemporani.

Alejandro Mañas
Irene Gras

Juan Manuel Bonet

Del 2 d'abril al 10 de juny de 2015

L'exposició, organitzada per la Fundació Caixa Castelló, al costat del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la Diputació de Castelló com a homenatge a la trajectòria artística de la galeria castellonenca, representa una vida amb l'art, la que la seva ànima màter Pilar Dolz, al costat de Rafael Menezo, han impulsat en la Galeria Cànem de Castelló, sent mereixedors de ser considerats els galeristes castellonencs de referència. Va ser també un nou reconeixement al paper rellevant que representen en el món de l'art de la nostra ciutat, on són un dels agents catalitzadors de l'avantguarda creativa. Per això cal destacar, com evidencien els treballs exposats, la importància que la Galeria Cànem té en la carrera de moltíssims artistes, tant de Castelló, com de fora de la nostra província. Perquè Cànem ha estat un peça clau per la seva capacitat al llarg d'aquests quaranta anys a l'hora d'acompanyar, guiar i complementar als artistes en el desenvolupament de la seva carrera, alhora que ha contribuït a posen en valor les seves obres, a projectar-los i promoure les seves trajectòries connectant-los amb la societat.

Juan Manuel Bonet

Antonio Gascó Sidro
Joan Serafí Bernat Martí
José María Gómez Herráez
Paper 10.00 € + despeses d'enviament

Sinopsi

Catàleg amb la selecció de fons que avui conserva la Fundació Caixa Castelló procedents de les adquisicions que va efectuar l'antiga Caixa d'Estalvis de Castelló i també les realitzades per l'actual Fundació Caixa Castelló que representa també un recorregut històric per l'art castellonenc dels últims 100 anys. Entre els artistes que componen els fons es troben Porcar, Adsuara, Ripollés, Collado, Traver Calzada, Castell, Gimeno Barón, Michavila, Manolo Boix, Soria, etc. 180 pàgines. Tapa dura

Antonio Gascó Sidro
Joan Serafí Bernat Martí
José María Gómez Herráez
Paper 10.00 € + despeses d'enviament

Búlgar
Inglés

Antoni Valesa
Carmen Santos
Fàtima Agut
Joan Francesc Mira
Josep Ruvira
Pere Joan Ventura
Vicenç Altaió

Búlgar
Inglés

Del 12 de gener al 23 de març de 2019

És impossible definir la personalitat artística de Carles Santos (Vinaròs, 1940-2017). És un creador que ha trencat totes les fronteres a través d’un univers renaixentista personalíssim. Músic de formació clàssica, des de 1978 i fins a 2017 es va dedicar exclusivament a la composició i interpretació de la seua pròpia obra. Però a més de la producció musical crearia una sèrie d’obres que per les seues característiques pluridisciplinàries s’enquadren en l’àmbit teatral. Carles Santos també es va aventurar en el món de la imatge, deixant un considerable llegat d’enregistraments que completaria amb el seu treball com a compositor de música cinematogràfica i guionista. A tota aquesta labor se li afig el text poètic, el disseny, l’obra gràfica, i tot medi en el que poguera trobar un vehicle d’expressió de la seua creativitat, realitzant un recorregut que va des de l’acció i la performance fins a l’espectacle musical i l’òpera. 110 pàgines.

Antoni Valesa
Carmen Santos
Fàtima Agut
Joan Francesc Mira
Josep Ruvira
Pere Joan Ventura
Vicenç Altaió

Manuel Chirivella Soriano

Del 18 d'octubre al 22 de desembre de 2018

La Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló presentà una selecció de les més importants obres de la col·lecció Xirivella Soriano, una de les més destacables col·leccions espanyoles d’art de caràcter privat. La Fundación Chirivella Soriano és el primer centre privat d’art contemporani de la Comunitat Valenciana. Situada en el rehabilitat Palau de Valeriola va nàixer l’any 2005 amb la idea d’oferir un programa expositiu orientat a l’art contemporani espanyol per a compartir amb la societat la seua notable col·lecció d’art contemporani espanyol. En la col·lecció podem trobar artistes de reconegut prestigi com Antonio Saura, Fernando Zóbel, Eduardo Arroyo, Carmen Calvo, Rafael Canogar, Juan Genovés, Joaquín Michavila, Eusebio Sempere, Guillermo Pérez Villalta, Jose María Yturralde, Juan Antonio Toledo, Ràfols Casamada, Luis Gordillo, José Guerrero, Grup El Paso, Equip Crònica o Equip Realitat. 86 pàgines.

Manuel Chirivella Soriano

Álvaro de los Ángeles
Pilar Beltrán

Del 28 d'abril al 29 de setembre de 2018

L’artista Pilar Beltrán (Castelló, 1969), articula l’exposició “Entramats” a partir del concepte de teixit, entès aquest no solament en relació al tèxtil i històricament associat a la labor femenina, sinó també com a estructura social, política i afectiva. En la mostra s’arrepleguen diverses obres recents en diàleg amb treballs anteriors que, partint d’històries individuals i concretes, qüestionen problemàtiques globals com les condicions laborals, la crisi de refugiats o l’emigració. Tenint en compte la distribució en capelles de l’espai de San Miguel, que proporciona una visió aïllada, es presenten successives peces (fotografies, instal·lacions) que van prenent sentit a mesura que avancem en el recorregut. Moltes de les obres tenen protagonistes femenines, i és a través de la seua mirada i la seua veu com es va teixint una reflexió en la qual els mateixos gestos de tramar, urdir, cosir, brodar o embastar, es refereixen a la complexa xarxa de relacions que ens emboliquen. En aqueix sentit, la mostra ací present pretén impulsar-nos sobretot a seguir tirant del fil i cercar entre els caps per lligar d’unes històries que podrien ser la pròpia. 154 pàgines.

Álvaro de los Ángeles
Pilar Beltrán

Esther Pascual

Del 28 de novembre a l'11 de gener de 2020

Miquel Navarro (Mislata, 1945) és un dels artistes contemporanis més rellevants i influents del panorama artístic actual. Pertanyent a la generació d’artistes valencians que va començar a desenvolupar la seua labor creativa en la dècada dels setanta, Miquel Navarro no respon a cap corrent artístic concret, sinó que executa obres que presenten relacions formals amb moviments com el minimalisme, postmodernisme, l’art metafísic, el pop art o l’art geomètric. Encara que el seu estil i les seues influències siguen tan amplis, la seua principal font d’inspiració són les seues pròpies experiències personals, sobretot les viscudes durant una infància envoltada d’horta, que contrastava amb els grans edificis que contemplava en les seues visites a la capital. Després d’uns inicis marcats per la pictòrica, és l’escultura de les seues ciutats la que li ha catapultat fins a convertir-ho en un artista de reconegut renom internacional, per a experimentar posteriorment amb la fotografia, el cinema i el collage. 131 pàgines.

Esther Pascual
PDF 0.00 €

Si està interessat a adquirir alguna de les publicacions en format paper, pot contactar amb la Fundació Caixa Castelló a través del formulari de contacte (Activitats Culturals)

Suscríbete a nuestro newsletter