Cicle “Los Imprescindibles de San Miguel”

Orquestra Barroca del Conservatori Superior de Música de Castelló: “Les sinfonies de Haydn”

Dilluns, 12 de novembre, Sala San Miguel (carrer d’Enmig, 17. Castelló).

Concert a les 19:30 hores i sessió matinal per a grups amb reserva prèvia a les 11:00 hores.

Entrada amb reserva gratuïta prèvia a arreplegar a la Casa Abadia (Plaça de l’Herba, s/nº, 2º. Informació a través del telèfon 964 232 551 o programacion@fundacioncajacastellon.es)

L’Orquestra Barroca del Conservatori Superior de Música de Castelló, sota la direcció d’Ángel Sampedro, obri la temporada de concerts de música barroca a la Sala San Miguel de la Fundació Caixa Castelló amb un espectacular programa dedicat a Joseph Haydn.

El 31 de març de 1732 naixia en Rohrau an der Leitha el compositor austríac Joseph Haydn, mort a Viena en 1809, ‘el més gran músic que he conegut’, segons Mozart. Va viure durant tota la seua vida a Àustria i va desenvolupar gran part de la seua carrera com a músic de tall per a la rica i aristocràtica família Esterházy d’Hongria. Aïllat d’altres compositors i tendències musicals, fins a l’últim tram de la seua vida, va estar, segons va dir: «forçat a ser original». En l’època de la seua mort era un dels compositors més cèlebres de tota Europa.

Autor d’una música serena, afable, tendra i irònica, va fixar l’estructura de la simfonia i va tenir un gran èxit a Espanya, on es va escoltar La Creació als cinc anys de la seua estrena a Viena i va compondre Les set paraules per a la Santa Cova de Cadis.

Joseh Hanydn és per tant un dels màxims representants del període clàssic, a més d’estar considerat com el pare de la simfonia, encara que amb més precisió va ser l’autor que va fixar l’estructura d’aquesta forma musical, cal destacar que les seues composicions són el millor exponent de l’equilibri clàssic, matisat de vitalitat i optimisme. Es considera que cap altre compositor s’acosta a la seua combinació de productivitat, qualitat i importància històrica en aquests gèneres.