Cicle de xarrades-col·loqui «En primera persona»

Nacho Duato: “En Primera Persona”

Dimarts, 15 de setembre, 19.30 hores. Auditori i Palau de Congressos de Castelló (Av. de la Mare de Déu del Lledó, 50, 12004 Castelló de la Plana)

Amb la col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura

Reserva i recollida d’invitacions gratuïtes:

• Reserva prèvia al telèfon 964 232 335 (Casa Abadia de la Fundació Caixa Castelló, de 8.30 a 12.00 hores) o a través del correu electrònic cultura@fundacioncajacastellon.es
  • Recollida d’invitacions en punt d’informació de l’Oficina de Turisme de Castelló (Plaça de l’Herba de Castelló, al costat de la Catedral), de 10.00 a 13.30 hores, i de 17.00 a 19.00 hores.
  • Imprescindible: Nom complet + Telèfon de contacte + correu electrònic.
  • El dia de l’activitat és indispensable presentar la invitació. Per raons de seguretat es prega arribar amb suficient antelació. Ús obligatori de màscara.

Nacho Duato va nàixer a València. Es va formar com a ballarí en la Rambert School de Londres, per a ampliar els seus estudis, a continuació, en la Mudra School de Maurice Béjart a Brussel·les i en l’American Danse Centre d’Alvin Ailey a Nova York, totes elles institucions de primera línia mundial en el seu camp.

En 1980 Nacho Duato va signar el seu primer contracte professional amb el Cullberg Ballet d’Estocolm i, un any després, de la mà de Jirí Kylián, va ingressar en el Nederlands Dans Theater, companyia de la qual va ser nomenat Coreògraf Estable, al costat d’Hans van Ragen i Jiří Kylián, en 1988.

Pels seus èxits com a ballarí va rebre en 1987 el VSCD Gouden Dansprijs (Premi d’Or de la Dansa). La seua primera coreografia, Jardí Tancat (1983), amb música de María de la Mar Bonet, va guanyar el primer premi en l’Internationaler Choreographischer Wettbewerb (Concurs Coreogràfic Internacional) de Colònia.

En 1995 va rebre el grau de Cavaller de l’Ordre de les Arts i les Lletres que concedeix l’Ambaixada de França a Espanya. En 1998, el Consell de Ministres li va guardonar amb la Medalla d’Or al Mèrit de les Belles arts.

A l’abril de 2000 va rebre en l’Òpera de Stuttgart el Premi Benois de la Danse, en la seua IX edició, que atorga l’International Danse Association, per Multiplicitat. Formes de Silenci i Buit (1999). És Premi Nacional de Dansa 2003 en la modalitat de Creació. En 2010 rep el premi del Cercle de Crítics d’Art a Xile així com la nominació a la Màscara d’Or de Moscou per Na Boscatge. Aqueix mateix any celebra 20 anys de direcció artística amb la Companyia Nacional de Dansa. Va ser director de la Companyia Companyia Nacional de Dansa de 1990 a  2010.

Va ser director del Teatre Imperial Mijailovski de Sant Petersburg de 2011 a 2015. De 2015 a 2018 va dirigir el Ballet de la Staatsballett  Berlin. Els seus ballets formen part del repertori de les més prestigioses companyies de tot el món.

En 2020 ha rebut el Premi Max d’Honor per ser una figura clau en la història de la dansa a Espanya. Amb això es ressalta la seua vasta trajectòria com a intèrpret i coreògraf, una carrera incansable, compromesa amb la dansa contemporània i les Arts Escèniques i amb la seua visibilització per tot el món, a més de destacar la naturalesa pionera i revolucionària del seu treball.