Taller d’arts plàstiques per a joves

Entramats: “Teixint energies positives: construeix un atrapa-somnis”

Dimecres, 19 i 26 de setembre, 17:30 a 19:00 horas (dia en funció del grup assignat). Sala San Miguel.

Entrada lliure fins a completar aforament amb inscripció prèvia. De 6 a 12 anys.

L’exposició ENTRAMATS, fa referència al concepte de teixit. Les teles de teixit pla estan formades per dues sèries de fils. Uns que van de dalt cap avall i que formen l’ordit comunament coneguda com “fil de la tela”, i una altra sèrie de fils que van de vora a vora i que formen l’ample de la tela, coneguda amb el nom de trama.

La fabricació de teixits ha sigut de gran importància econòmica per a molts pobles de la nostra província, avui  encara queden algunes fàbriques artesanals com les de Morella o Cinctorres, que utilitzen telers tradicionals i unes altres que  han introduït les noves tècniques per a la fabricació tèxtil.

El teixit a més de servir per a confecció de tèxtils, també ha passat a ser una manera d’expressió per la seua proximitat amb l’artesania i a tenir  consideració dins àmbit decoratiu. Al seu torn, gràcies a la renovació del concepte tèxtil i  l’ús de les noves tecnologies avui està present en gran part de  expressions artístiques i d’expressió com és el cas d’aquesta exposició de Pilar Beltrán.

Objectius del taller:

• Recuperació de la memòria històrica.
  • Conèixer l’estructura bàsica dels teixits.
  • Crear obres artístiques utilitzant la tècnica del teixit.
  • Desenvolupament de la creativitat

Imparteix el taller Julia Serrano, Tècnic Superior d’Animació Sociocultural.

Per a inscriure’s, descarregar el full d’inscripció. Pot lliurar-lo:

• Personalment a la Casa Abadia de la Fundació Caixa Castelló (Plaça de l’Herba, s/nº, 2ª planta. 12001 Castelló).
  • Per correu postal.
  • Per correu electrònic (amb signatura del responsable del menor) al correu electrònic programacion@fundacioncajacastellon.es
  • Per a més informació pot cridar al telèfon 964 232 551.

També pot inscriure’s en el “Taller d’artes plàstiques per a joves de teixit amb paper Papirogami” els dilluns, 17 i 24 de setembre, de 18:00 a 19:00 hores a la Sala San Miguel de Castelló.