• La ‘Convocatòria Social 2023’ recolza amb 100.000 euros programes l’objectiu dels quals és impulsar l’ocupació, el desenvolupament local i fer costat a col·lectius en risc d’exclusió social.
  • Està previst que les iniciatives socials beneficien a més de 5.500 persones a la província.
  • Els projectes recolzats en aquesta edició són un 8,3% més que en 2022.

Castelló, 12 de maig de 2023

CaixaBank i Fundació Caixa Castelló donen suport als projectes socials de 39 associacions de la província de Castelló que han presentat les seues iniciatives a la ‘Convocatòria Social 2023’. Aquesta edició està dotada amb un total de 100.000 euros.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és impulsar l’ocupació, el desenvolupament local i millorar la qualitat de vida de persones amb discapacitat, majors i altres col·lectius en risc d’exclusió social.

A l’edició d’enguany s’han presentat un total de 58 entitats del teixit associatiu de la província de Castelló, àmbit territorial de Fundació Caixa Castelló, de les quals han sigut seleccionades 39, la qual cosa suposa un 8,3% més que en l’edició anterior. Està previst que l’execució dels projectes beneficie a més de 5.500 persones del territori.

Les entitats beneficiàries d’enguany són les següents:

• ACUDIM Asociación Colectivo-Unión de Integración al Discapacitado
  • AFANIAD
  • AFANIAD VINARÒS
  • AFANÍAS BENICARLÓ
  • AFANÍAS Castellón
  • APNAC Asociación Padres de Personas con Autismo de Castellón
  • Asamblea Local de Cruz Roja Española en Castellón
  • Asociación Alcohólicos Rehabilitados Alameda Castellón (A.R.A.CA.)
  • Asociación de Alzheimer Benicarló
  • Asociación de Familias y Personas Sordas de la provincia de Castellón
  • Asociación de Parkinson Provincia de Castellón
  • Asociación de Personas con Discapacidad Cocemfe Maestrat
  • Asociación Escuela El Cau
  • Asociación Liberalia
  • Asociación para la Lucha Contra las Enfermedades Renales ALCER Castalia
  • Asociación PATIM
  • Asociación Provincial de Familiares de Personas con la enfermedad de Alzheimer y otras demencias de Castellón
  • Asociación Quisqueya ONG de Onda
  • ASPANION, Asociación de Padres de Niños con Cáncer de la Comunidad Valenciana
  • Associació Àmbit
  • Associació d’esclerosi múltiple de Castelló
  • AVAF Asociación de Voluntarios de Acogimiento Familiar
  • Cáritas Diocesana de Segorbe-Castellón
  • Cáritas Interparroquial Almazora
  • Cáritas Interparroquial de Castellón
  • CASDA Asociación Ciudadana contra el SIDA de Castellón
  • Federación Provincial de Personas con Discapacidad Física y Orgánica, COCEMFE Castellón
  • Fundació Dany Cerebral ATENEU, CV
  • FundaciónAMIGÓ
  • Fundación ASPROPACE de la Comunitat Valenciana
  • Fundación Diagrama Intervención Psicosocial
  • Fundación Iniciativa Solidaria Angel Tomás
  • Fundación Privada de la Obra Mercedaria
  • Fundacion Salud y Comunidad
  • Fundación Secretariado Gitano
  • Fundación Síndrome de Down de Castellón
  • Hijas de la Caridad de San Vicente de Paul-O.S.Marillac
  • ILÊWASI, Centro de investigación, defensa y promoción de los derechos de los niños, niñas y adolescentes
  • Payasospital

Sobre l’Acció Social de CaixaBank

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. L’entitat, referent en banca sostenible, manté una actitud de servei cap als seus clients i tota la societat en general. L’impuls d’iniciatives d’acció social i el foment del voluntariat són una manera de contribuir a donar resposta als reptes que demanda la societat, alhora que, a través de l’activitat financera, l’entitat ofereix serveis i solucions per a tota mena de persones.

L’estratègia d’Acció Social se centra en fomentar accions en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”, així com altres aliances que s’impulsen de manera directa des de CaixaBank. Gràcies a la seua capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la major d’Espanya, amb més de 3.900 oficines retail i presència en més 2.200 municipis de tot el país, pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la detecció de necessitats d’entitats socials locals.

L’actuació sostenible de CaixaBank ha sigut reconeguda pels principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de sostenibilitat. L’organització internacional CDP, per part seua, la considera com a empresa líder contra el canvi climàtic.

Sobre l’acció de la Fundació Caixa Castelló

La Fundació Caixa Castelló és una institució privada sense ànim de lucre que va iniciar la seua activitat en la segona meitat de l’any 1991 amb personalitat jurídica pròpia per a complir, per temps indefinit, la labor continuadora de l’Obra Social de la Caixa d’Estalvis de Castelló.

La missió de la Fundació Caixa Castelló és dur a terme i promoure tot tipus d’activitats d’interés general i particular, les d’investigació, ensenyament, cultura, medi ambient, sanitat, acció social, així com qualssevol altres que responguen a les necessitats sentides per la societat.

La consecució d’aquests fins s’aconsegueix a través de la realització de diverses activitats, amb gestió pròpia en centres propis o col·laborant al sosteniment de les activitats realitzades en centres que no són de la seua titularitat. Tot això amb l’objectiu de conservar els senyals d’identitat de l’Obra Social al servei de la societat castellonenca.

A més, i en el seu compromís per una societat més solidària, la Fundació promou la integració de col·lectius vulnerables o amb dificultats socials i desenvolupa una línia d’actuació dirigida a col·laborar amb organitzacions socials que treballen amb els més desfavorits de la nostra societat: persones majors, personas en situació de discapacitat i en situació d’exclusió social.